LETS ZIKR EVERY BREATH


I made this widget at MyFlashFetish.com.

EVEN A FISH ZIKR TO AR-RAHIM

0

SIBUKKANLAH DIRI UNTUK MENUNTUT ILMU

Posted by momo on 2/26/2009 07:30:00 PTG in


pada 25 hb kat pusat islam telah diadakan penutupan minggu penghayatan islam dan juga forum bicara siswa oleh kaunselor utp dan seorang ustaz dari maahad tahfiz ...x ingat pulak..



TAJUK: KEMUNCAK AKHIR ZAMAN


bersesuaian dengan tajuknya banyaklah input yang kami dapat di forum itu..Memang diakui aku datang agak lewat iaitu dalam jam 9.40 ..forum stat 9.00 pm..itupun aku tergerak hati call Salbiah..Ni semua gara-gara aku terlalu sibukkan diri nak study untuk preparation test Audit..well thank you salbiah.kalau kamu x ajak aku mungkin x de mendengar sekali majlis yang penuh manfaat..Alhamdulillah.


Agak ramai yang datang..ke pusat islam..Urm memang seronok dapat dengar cerita ustaz dan kaunselor itu..memang gandingan yang baik..Ustaz lebih kepada ISlamic manakala kaunselor tu lebih kepada campuran sains,motivasi dan islam..



"kita ni hendaklah senantiasa mencari ilmu daripada aktivis-aktivis dakwah dan majlis-majlis ilmu..Luangkanlah masa walaupun sedikit..Janganlah asyik duduk kat bilik and fokus pada subject nak exam je"



adussss!!! aku terkedu apa yang ustaz cakapkan..aku ni masih tidak mampu nak bahagikan masa untuk belajar or ke majlis ilmu yang jarang sangat di adakan di kampus aku..maybe dalam satu sem beberapa kali je..Ish malunya aku nak memikirkan sahabat-sahabat lain yang sangup melapangkan masa untuk ke pusat islam ini untuk dengar ceramah..Depa pun sama gak ada test esoknya..Siap bawa buku ke P.i..ish lemahnya aku.



romate aku pernah cakap..kita ni sebagai manusia selalu memberikan alasan atau mencipta alasan untuk tidak berjuang.."kak saya x dapat turun simpo/usrah hari ni..Esok nak submit assignment,banyak bendak tak siap lagi"..Oh setiap kali simpo ada assignment..urm x palah dik..Akak buat jelah..yang lain datang..nanti amik pengisian dengan sahabat ye.





Esok meting:antara alasan biasa


1) ish nak study nih..romate aku sibuk study.aku jelous ni


2) esok nak submit assignment


3) esok test kot..malam ni baru nak struggle..sory ye


4)maaflah ana banyak sangat kerja nih..dah seharian x tido


5)malaslah nak turun,asyik bincang yang sama je..


6) kawan ajak keluar


7) grouping/studio


8) alasan


9)alasan



ni sikit je..biasalah kita ni kan bijak dalam membina alasan..yes kita memang perlu faham dengan situasi mereka..TAPI we HAVE CHOICE!! untuk membunuh alasan tu!! dipetik dari kata2 seorang ukhti dari uitm s.alam..



Memang banyak hikmahnya aku dengar ceramah tu..macam2 yang diperbincangkan..tanda2 kiamat..memang menakutkan dan segala yang kudengar memang amat insaf..kaunselor ada menunjukkan anak luar nikah yang didaftarkan telah mencecah ratusan ribu..Astagfirullah..


itu anaknya..bagaimana pula yang dah berzina , mesti berlipat ganda..Kenapa ye???



itulah tanda2 akhir zaman..bukan makin berkurang tapi penzianaan bermaharajalela...Apa Tindakan kita YA SAHABAT..Nak tunggu sampai bila baru nak mempertahankan nilai-nilai islam dalam diri kita dan masyarakat..ana pun masih x mampu lagi..tetapi kita kena teruskan usaha..yang sedihnya banyak je couple kat kampus aku ..urm adik usrah sendiri pun aku x mampu nak tegur..serba salah! malunya pada Allah.aku x menjalankan tanggungjawab dengan baik..YA ALLAH ampunkan diri ini..




ustaz ada sebut janganlah kita melakukan maksiat walaupun sesaat..YE lah selalunya kita buat baik, tapi time buat jahat tu time tu lah izrail datang cabut nyawa kita..tengah makan keropok kawan tanpa izin..tup2 tercekik ..mati pun dalam keadaan mengaibkan.. mulut penuh dengan keropok..NAUZUBILLAH!!! ya ALLAH matikan kami dalam iman dan syahid ya ALLAH..



Jauhilah perkara2 maksiat ..Sepanjang kita hidup ini , kita perlukan sistem yang effective dalam menjana kehidupan yang akan mencapai keredhaan ALLAH..


ya Allah pedihnya rasa sakit kematian itu!! seumpama daging kita dicincang ketika kita masih hidup..ditusuk2..Bagaimana pula jika kita mati dalam keadaan su'ul khotimah!!nauzubilah .jauhkanlah..Amin ya ALLAH..



SENTIASALAH MUHASABAH DAN KOREKSI DIRI

TAJDIDKAN DIRI KITA ..WALLAHUALAM..




penuh keinsafan

-sumerei-





0 Comments

Catat Ulasan

FOR MY BELOVED ABAH N MAK

TO THINK FUTHER

BUAT KUNTUMAN BUNGA DUNIA

Copyright © 2009 TOWARD ISLAMIC GENERATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.