LETS ZIKR EVERY BREATH


I made this widget at MyFlashFetish.com.

EVEN A FISH ZIKR TO AR-RAHIM

0

KURSUS PENYEMBELIHAN AND BARBEQUE

Posted by momo on 2/23/2009 09:00:00 PG in


Alhamdulillah Kursus Penyembelihan dan BBQ dari Ayam yang terkorban tu telah selamat dilaksanakan semalam.Kursus bermula jam 8.00 pagi di Pusat Islam dengan taklimat peyembelihan oleh Ustaz Saidi..Then depa dibahagikan ikut group..


After taklimat, depa terus ke belakang Dewan Makan Cempaka Sari untuk acara penyembelihan 23 ekor ayam..

Kenapa aku guna depa...sebab aku tidak dapat datang kursus itu sebab terlalu banyak commitment lain yang perlu di selesaikan..aku datang lewat..hu3, time depa tengah buat pertandingan cabut bulu ayam yang terpantas..Kesian...depa buat sembelihan tu tanpa ada khemah..so open air..Masa aku datang tu hujan renyai2..Aku siap berpayung,sampai je kat situ aku tengok depa tengah setia meneruskan cabut bulu ayam dengan hujan yang semakin lebat..aku tolonglah payungkan beberapa orang..Tapi x lama tu ustaz cakap..Dah!dah! tinggalkan dulu..masuk ke dalam dewan makan..so yang lain pun menyudahkan juga kerja2 tu then baru berlari ke dewan untuk berteduh..




Memang sedih x terhingga sebab tidak dapat joint acara penyembelihan..Padahal pagi2 lagi aku sempat berjongging dengan adik usrah..Tetapi aku berazam nak tolong juga walaupun dah abis penyembelihan tu..Nak tahu apa?? Tentulah operasi BBQ..


Selepas meeting dengan ahli IMAD .aku terus balik bilik dalam pukul 4.Then basuh baju , kemaskan segala2nya..Azan asar pun berkumandang..Solat ,then adik usrah aku datang bilik..Aini yang dilantik sebagai setiusaha blok..Sebenarnya aku nak jumpa dia sebab aku nak tanya apa perkembangan diri dia SEBAGAI S/U. Ada masalah apa..usrah dengan sahabat aku mcm mana..Aku juga terangkan kat dia kenapa apa peranan sebagai seorang pemimpin,Then cuba tanya kalau-kalau dia ni ada masalah hati ke dgn aku.Alhamdulillah x de..Aku ni jenis yang suka berterus-terang jika orang ada konflik dengan aku..So dalam pukul 6 aku pun menamatkan perbincangan..




masuk bilik terus berbaring.Alhamdulillah dapat gak baring,badan dah sakit2..dalam 10 minit, aku pun kemas2kan buku untuk kelas esok..Bukak balik laptop untuk sambuung kerja2 assignment iaitu kena buat website..Hu3,kawan2 aku semua pelik sebab aku seorang je yang x de group untuk buat website..Tapi aku ada reason sendiri..I want do it by my effort..Lecture pun bagi je..




Alamak dah lambat!aku dah janji dengan seorang sahabat yang aku baru kenali di dalam blog untuk ke Pusat islam..Syam cepat sikit ana nak dah janji nak jumpa kat depan dm 1 kol 7.10,sekarang 7.08 pm..Akhirnya aku mesej dia cakap sory kami lambat..Nasib baik sempat..makan malam di dm 1,solat maghrib berjemaah di Pusat Islam




Subhanallah memang dunia ni kecil je..aku dapat link NURHAYATONHAZAI BT HJ WARMAN ni melalui blog sahabat ana..bukak2 je blog dia ana terkejut..ALhamdulillah ,jumpa gak budak sekampus..terus wat perjanjian untuk berjumpa dengan dia..malam inilah aku dapat berjumpa dengan dia.Dia cakap memang sayalah orang pertama yang dia jumpa melalui blog then terus berjumpa face to face..Syukur ...Allah memberikan aku seorang sahabat baru.




After solat maghrib , kami terus pergi ke tempat BBQ..Wah banyaknya ...Di sebabkan penyepit hanya ada 2 je,aku pun jadilah tukang renjis2 minyak kat ayam ni dan membetul-betulkan bara api..memang panas dan berasap2..pedih mata kami..Tapi semua tu kami hiraukan sebab keseronokan berBBQ beramai2..tiome tu time muslimat punya turn memanggang..ramai yang tolong..Afiqah,Nabilah zai ,Syam ,Nur,AKU,Sayang,Sal,syu,dan ramai lagi adik2 part 1 and sahabat2 lain..Yang paling bestnye kami ni ada byk assignment,romate aku pun ada test esoknya,quiz and mcm2 lg..aku pun byk kerja..Aku siap cakap..Renjis2 esok test!aku menyanyi time renjis minyak kat ayam..Time tu semua gelak..Lebih2 lagi Syam..yelahbyk x cover lagi..Aku ingatkan je..sebab time tu semua mcm dah lupa je bila sibuk memanggang and bergambar..




Tapi paling terkesan di hati bila si Aqilah kata...Ya ALLAH panasnya api dunia ni...Macam manalah Api NERAKAMU! bila dia cakap semua memberikan pelbagai reaksi..Aku pun cakap ,adus!! tazkirah time memanggang..sambil berBBQ kita bertazkirah..Bagus2..dalam lebih kurang 45 minit..kami pun keluar sebab nak prepare untuk isyak..




After isyak..Terus nak pergi ke tempat memasak..laaaa dah abis ke? x lah time musli in pulak..ohhhh!! Time tu atiqah syukri,sarah,nadia aini cs datang..ALLAH hari rupa-rupanya meeting MT orientation Community..Ah!aku terlibat..lupa pulak! Kak.cat jom kat tepi Pusat Islam..kata Atiqah ..nak start dah..URM baru je bertaaruf dan berbual dengan sahabat baru nih..aku pun suruh sahabat2 lain berkenalan dengan NUR..awak pergi jelah ana tunggu sini..kata Nur..ok..

After meeting baru dapat makan BBQ..memang agak liat tapi memang sedap ..Alhamdulillah YA allah dengan rezeki mu ini..after makan dengan MT OC lain..Romate aklu balik dulu,then after bergambar dgn semua orang ,Nur balik dulu..Aku still kat situ sampai jam 11 malam..Memang seronok pergi kat PI sebab tenang..Bila pergi aku mesti x suka nak balik awal..Then kami balik dengan Zai,Nik Asma dan ada seorang aku lupa namanya..





urm..ini jelah pengalaman aku semalam..Pengalaman BBQ yang tak pernah lagi dibuat di Pusat Islam.Memang pengalaman Indah..Dahlah jumpa sahabat baru,pada masa sama dapat juga menambahkan ukhuwah dengan sahabt2..Paling best baju kami bau ayam panggang masa solat isyak dan balik bilik!!! sampai ada orang yang x joint tertanya2..oh ada BBQ ke kat belakang..HISH tak tau ke? aku tanya..he3,saya x baca notis..kata seorang pelajar..ni soalan yang biasa..balik bilik pun masih berbau lagi..Nampak gayanya telekung pun kena basuh juga..Effect juga..





Alhamdulillah aku masih lagi berkesempatan buat blog ni kat kelas Komputer aku..Lecturer abis lecture awal..so nilah masanya nak menaip my experience..Memang nice..Al-maklumlah dalam sejarah buat BBQ dengan budak2 IMAD..Syukur..




sweet experience..
-sumerei-


0 Comments

Catat Ulasan

FOR MY BELOVED ABAH N MAK

TO THINK FUTHER

BUAT KUNTUMAN BUNGA DUNIA

Copyright © 2009 TOWARD ISLAMIC GENERATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.