LETS ZIKR EVERY BREATH


I made this widget at MyFlashFetish.com.

EVEN A FISH ZIKR TO AR-RAHIM

0

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL

Posted by momo on 3/07/2009 07:54:00 PG in
9/3 / 2009 bersamaan 12 rabiuawal 1430 Hijrah.. semua umat islam pasti menyambut hari kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad Saw..

Qudwah Hasanah or role model kita siapa ek???Harry Potter, Artis ,Pelakon,Pelawak,Penyangak or sesiapa je??? Di Harapkan agar kita menjadikan Nabi kita yang mulia ini sebagai Role Model kita..

Kita begitu mudah nak sambut birthday kawan2 kita sampai sangup beli macam-macam..tidur lambat untuk tunggu jam berdetik ke angka 12 tengah malam..Sangup kan kita ....Memang betul kita patut meraikan tetapi sekadar yang termampu dan janganlah sampai berlebih-lebihan..

mesti ada yang ada pengalaman menjadi mangsa si penyambut birthday yang terdiri dikalangan kawan2 sendiri.dibaling telur busuk,tepung,baling air..n macam2 asalkan meriah..bakar mercun, beli perkakas birthday,topi,tiup2 mainan..semua ini kita sangup kan?? yelah best..siap bakar lilin kat kek birthday.kononnya nak ikut umur...lagi byk lagi banyak umur kita..kalu aku 21..urm maybe 21 batang lilin kot?? jap2 ..boleh ke pasang lilin kat kek ..sebab aku pernah dengar citer x elok pasang lilin kat kek..nape ek??? ada sesiapa boleh tolong komen..please..

Berbalik kepada Sambutan Maulidur Rasul ..nape ye ada yang tak ada perasaan apa-apa ..sedangkan Rasulullah adalah Nabi kita.memberi syafaat n pengajaran pada kita..moga kita sentiasa mengingati Nabi kita,


tak kenal maka tak kenal ..Susah nak sayang seseorang jika tidak mengenalinya..Cuba baca sirah Nabi,then baru kita akan cinta kepada nabi..macam ada sejarah yang diceritakan seorang ustaz..seorang sahabat nabi yang kata"aku menyintai diri aku dulu ,baru Allah dan Engkau Ya rasulullah..." Sesungguhnya engkau tidak beriman...Terus sahabat itu kata ..Aku menyintai Allah kemudian Rasulullah dan kemudian baru aku..Subhanallah...

Rasulullah banyak memberikan pengajaran dan begitu sayang pada kita semua ..Sampai ketika menghadapi sakaratul maut..Beliau masih ingat pada umatnya..."ummati, ummati, ummati"..


"Ya Rasulullah , walaupun aku tidak pernah berjumpa denganmu namun cinta aku kepadamu amat mendalam.tak sabar rasanya nak bertemu dengan orang yang begitu mulia iaitu Nabi kita.moga kita menjadi umat yang mendapat syafaat dari Nabi Muhammad.."


Mudah je , selalulah berselawat ke atas nabi, amalkan sunnahnya, dia pasti akan gembira dengan umat yang ditinggalkannya..sesungguhnya dia tidak meninggalkan kita dengan tangan kosong melainkan harta yang tak ternilai iaitu Sunnahnya dan Al- quran..Berpegang padanya akan selamatkan kita dari tersesat buat selama-lamanya..Subhanallah




Saya menyeru umat islam agar sentiasa berselawat ke atas nabi..sebagai tanda kita menyayangi beliau..wallahualam

"salam maulud nabi"
----sumerei------













0 Comments

Catat Ulasan

FOR MY BELOVED ABAH N MAK

TO THINK FUTHER

BUAT KUNTUMAN BUNGA DUNIA

Copyright © 2009 TOWARD ISLAMIC GENERATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.