LETS ZIKR EVERY BREATH


I made this widget at MyFlashFetish.com.

EVEN A FISH ZIKR TO AR-RAHIM

0

PENAT ....PROGRAM...LAGI-LAGI TEST...Hmmm...

Posted by momo on 3/12/2009 04:42:00 PTG in


YA ALLAH THABATKAN HATI KAMI




Alhamdulillah..dapat juga aku buat usrah bersama adik2 walaupun hanya 3 orang yang hadirkan diri..malu nak cakap aku dah sebulan tak buat usrah..apa nak jadi dengan aku ni..tak responsible langsung..tapi sebenarnya usrah aku telah diganti dengan mewajibkan depa hadirkan aktiviti-aktiviti di pusat islam..macam forum bicara siswa , family day dan rm 1 untuk palestin..ahh ni alasan je..busy dengan aktiviti akademik.bukan aku sahaja tapi adik2 usrah pun sama..



Cabaran semester akhir ni memang mencabar,tapi baru je lecturer aku kata level diploma perakaunan ni hanya 20% je compare dengan level degree ni..waaa..takutnya nak masuk degree nanti..tak mengapa akan aku cuba juga..



tadi semasa di surau fakulti , terjumpa dengan zam zarina,kami berbual then dia ada cakap,urm macam mana dengan usrah akak.."oh,akak baru je buat semalam..tapi 3 orang je yang datang.".walaupun ada seorang yang joint saja2..yang lain busy kot..


akak sekarang ketandusan program pentarbiyahan and usrah..yelah akak usrah saya dah grade semester lepas..baytch akak sekarang paling senior dikampus..memang ada budak2 degree..tapi depa x joint pun imad..so akak hanya memberi tapi xde minyak..memanglah ada kuliyyah penawar hati di pusat islam setiap rabu malam, tapi hanya pergi sekali je setakat ni....maknanya akak tak ada usrah lah..setakat pergi program2 dakwah kat ump, and lain2 tu amat berbeza dengan kita mempunyai seorang naqibah macam sebelum ni..hu2 kak AYA saya rindukan usrah akak!!! erm macam mana ek dia dah further degree kat uitm terengganu..



"oh akak kita buat usrah sesama kita nak tak..ina bagi kat akak..akak bagi kat ina"..urm mantapnya adik nih!!malu akak ..rasa rendah diri dengan adik yang seorang ni..kita ni masih jahil ..Ya Allah bantulaha aku...kadang2 rasa sedih bila kita melihat tiada perubahan pada adik2 usrah..lama gak pegang depa ..tapi inilah mehnahnya..saya rasa saya gagal dalam dakwah fardiyyah..jiwa saya macam lebih kepada dakwah umum..pandai bergaul n masuk degan semua orang..tapi dari segi prosessnya...masih gagal..


Setelah cakap kat ina akak ko ni gagal lah dalam dakwah fardiyyah..then dia kata ..akak ada lawat tak adik2,belanja depa,tido bilik depa,makan sama2,mesej,calling...urm tak buat sangatlah dik.macam biasa jee..xde ke yang luar biasa.."akak memang ini perkara biasa tapi paling penting adalah tautan hati...akak kena baca buku tautan hati nih...InsyaAllah ina,,ni buku yang kat bilik akak ni masih menanti di baca..masa makin mencumburui...



INGAT KAK NABI PUN PERNAH KENA TEGUR OLEH ALLAH,,"HIDAYAH TU MILIK AKU!"..janganlah akak nak berputus asa dalam dakwah ni..memang jalan dakwah ni perit..namun kita harus teruskan usaha..jangan mintak hasilnya tapi usahanya yang menjadi taruhan..


SUBHANALLAH, terima kasih buat adik zam zarina kerana pertemuan kita selepas kelas masing2 di surau memberikan impak yang amat besar dalam diri akak..moga kita terus mantap dalam ukhuwah dan perjuangan..


AKU ada plan 22/3 ni nak buat rehlah dengan adik2 usrah yang seramai 9 orang tu..kalau campur dah senior dalam 11 orang..tapi tak tahulah depa boleh pergi ke tak..aku harap piknik kali ini akan memberikan dan mendatangkan seribu hikmah buat kami semua..ni pun kuharapkan termasuk dalam salah satu dakwah fardiyyah..


next usrah adalah penentunya sama ada depa betul2 nak pegi atau tak.ye lah mana tau time tu clash dengan program lain ke ..he3 cadangnya nak pergi kat air terjun sekitar perak..moga2 ALLAH permudahkan niat suci kami..lagipun nak meraikan diri ini yang dah tua...nak grade sem ni INSYAALLAH..



13-15 ni pulak ada program company..16.3 pulak ada test akaun..dah lah banyak chapter tak baca lagi..then ada kuiz subject lain pulak..presentation..nak siapkan assignment web yang nak kena present dalam sebulan lagi....dah lah x de group buat sorang.gusi pulak bengkak..tapi dah kurang sikit sebab puasa khamis ni memang banyak mengurangkan stress pada gusi geraham aku..YA ALLAH bantulah aku...


AYAH aku pulak selalu dah berpesan ..semester akhir ni buat betul2 ..naikkan sikit pointer tu ..senang nak mintak biasiswa mana2..mak pula..nasihat ..jangan aktif2 sangat siti!..ye mak abah INSYAALLAH anakanda akan penuhi this obligation..hu3...doakan anakmu ini ye mak abah..miss u so much..


Itu jelah sedikit luahan hati dari seorang mahasiswa,daie' dan anak...



SUMEREI YANG MENGIAW





0 Comments

Catat Ulasan

FOR MY BELOVED ABAH N MAK

TO THINK FUTHER

BUAT KUNTUMAN BUNGA DUNIA

Copyright © 2009 TOWARD ISLAMIC GENERATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.