LETS ZIKR EVERY BREATH


I made this widget at MyFlashFetish.com.

EVEN A FISH ZIKR TO AR-RAHIM

1

EMBA UITM 2015 - 2016

Posted by momo on 3/20/2016 08:48:00 PTG
DULU2....Kisah 5 tahun dulu......
Semasa masih belajar degree accounting kat uitm Bandaraya Melaka.. Aku pernah berazam , nak sambung master full time.. dalam masa 1.5 tahun dapat master..then terus sambung PHD..Namun kerana xmampu macam kawan2 yang lain..Kerja la dulu...
lagipun aku kan kena bond sebab dpt scholarship satu company ni... 

Alhamdulillah .
abis final exam pada 18 Jan 2012.. Aku dapat panggilan phone dari company aku sekarang...
"Hello...nada polite.. cik..... bila boleh masuk ke Def ya... Erk..saya baru je abis exam...
bila paling awal ya...
amboi..urgent nak pakai org nampak..
25 Jan 2012 boleh?.
Subject skrg

study plan EMBA
Bestnya dpt sambung sini.University of Western Australia 

Uitm KBM.. eh rasa muda lak..kih2

nak ambil master kena byk presentation...fuh...nerveous


Alamak..dah janji nak join kawan untuk ke program dgn adik2 junior.. plus nak round2 melaka buat kali terakhir .. rempit2 gitu... 
last2 aku setuju..." Ok..25 Jan 2012 saya report duty ya...

Since xkuar result lagi ..maka dapatlah title Management trainee.. selama sebulan beberapa hari..
Alhamdulillh result sem akhir degree akaun dpt 3.74.. So dptlah naikkan pointer aku ..sebab pernah repeat wooo masa Sem 4 Degree..Killer paper FAR400 kot... subject lain 4A1B..tetiba ada C-.. Tak nangis ko...macam bengap sangat... tp xpe..semuanya ada hikmah..Allah lebih tahu...
Graduate la dgn pointer sekadar 3.43.. Syukur....

So aku antara pelajar yg kerja sebelum konvo..Alhamdulillah...Rezeki Mak Abah
..

1 March 2012 terus serap jadi Permanent Staff ( Benefit - Xde probabation 6 bulan tau...Masuk2 xde interview..so jgn tanya aku interview kerja ko macam mana ek...) Alhamdulillah..
Department apa???. Nantikan kisah seterusnya.....

Now fokus pada master...ha3..
SELEPAS almost 2.7 tahun..barulah berpeluang untuk sambung belaja..Gara2 xde duit yg banyak nak cover cost nanti..Nak beli kete lagi..ulang alik s.alam kl memerlukan komitment duit..So tanghuh dulu..

Fikir punya fikir..Adalah bantuan Mybrain15.. then kwsp.. so genap 3 tahun aku memilih course EMBA.. Executive Master Business Admin uitm..
yuhuu...Kelas weekend tau..Abis cuti2 aku...
Before tu, we will have interview to enter this course.. So pg lah interview pg Dec 2014.. 
Alhamdulillah..xdelah payah mana..Bukan mcm interview kerja...soalan2 basic je...then kena submit esei 1000 patah perkataan pasal diri kau...

Settle..
Maka pada March 2015.. Bergelar seorang pelajar Uitm...Alhamdulillah ya Allah... One step ahead..
eh jap..nape xsambung akaun... erk...nantikan kisah selanjutnya....
 OK..now yuran sem 1 dalam RM4630.. Sem 2 dalam RM4390..Total yuran dlaam 19k..So balance 9k ko kena tanggung sendiri..
part time mahal sikit.. tapi ada makan tghari jika kelas pg..dan minum ptg jika kelas ptg...Makanan standard..boleh diterima akak..sedap jugak... Semua Mybrain yg bayar since depa tanggung RM10000 pada budak master..

Sekarang aku berjaya masuk semester 3... Alhamdulillah..now tgh subject Operation Management..agak susah subject ni..tapo related dengan kerja aku...
Sem 1 .. X dekan
Sem 2 .. Dekan
Sem 3... Harap2 Dekan...
Sem 4...Harap2 Lulus dekan..he3..
p/s : Dekan untuk master >3.75...
Harapan aku kenapa belajar master kerana nak improve diri sambil2 menaikkan level ilmu..

Towards... Dr Siti Khadijah ... InshaAllah..
Doakan saya...Amin....

1 Comments


hi. saya nak Tanya. mybrain boleh ya kalau untuk EMBA? macam mana proses dia? kena bayar dulu ke yuran 1st sem?. inysallah akan sambung bulan 9 ni. baru lepas pergi interview.

Catat Ulasan

FOR MY BELOVED ABAH N MAK

TO THINK FUTHER

BUAT KUNTUMAN BUNGA DUNIA

Copyright © 2009 TOWARD ISLAMIC GENERATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.